Skip to main content
Question

créditos agotados sin resultados por error de figma make

• May 7, 2026
  • 2 replies
  • 7 views

Mafer Granados

Después de pedirle algunos ajustes a la IA predeterminada de Figma Make, el chat me arroja un mensaje indicando que "Se produjo un error"y me solicita intentarlo de nuevo, así lo hago y me devuelve exactamente lo mismo, otro error y pide intentarlo de nuevo.

Mi problema es que, aún cuando no se resuelven los ajustes que solicito, mis créditos se van descontando en cada solicitud que no se completa porque se genera este error.
De este modo fue que, sin darme cuenta, se consumieron mis créditos y a fin de cuentas, no obtuve el resultado que necesito.

Solicito la revisión de mis créditos cuyo resultado no fue exitoso y, restaurar los créditos que no me entregaron un resultado por la aparición de este error.

2 replies

Elías Millán

después de varios intentos por completar una tarea con figma Make, los créditos de mi cuenta se agotaron ya que noté que en cada intento (aún sin obtener el resultado solicitado) los créditos se fueron descontando en cada intento fallido.

Es un erro que no es ocasionado por mí, y sin embargo ya no tengo créditos para continuar mis tareas.
Solicito la revisión de mi cuenta y de la repetida obtención de este error. Todo ello para restaurar mis créditos consumidos sin obtener el resultado solicitado a la IA predeterminada de Figma Make.

[Moderator note: This post was merged from "Se produjo en error. Inténtalo de nuevo" into "créditos agotados sin resultados por error de figma make" on 7-May-2026.]

Celyn_L
Figmate
  • Figmate
  • May 7, 2026

Hi ​@Mafer Granados, ​@Elías Millán - Celyn from Figma Community Support here.

Thanks both for flagging this. I can see that you ran out of AI credits while prompting to make adjustments and weren’t able to achieve the desired results. ​@Mafer Granados also mentioned encountering an “an error occurred” message and being asked to try again. Really appreciate you both sharing these details, it’s very helpful.

Firstly, here’s a bit of context on how credit usage works in Figma Make today:

• AI credits are consumed based on the work performed in response to a prompt (for example, generating or updating code or making changes to your file)
  • This means credits may still be used even if the result isn’t what you expected or requires further iteration
  • If a prompt fully fails and no work is performed, credits are not deducted

That said, I’ve gone ahead and created support tickets so the team can take a closer look at your cases.

@Mafer Granados, your ticket number is #1888946.

@Elías Millán, your ticket number is #1888957.

Please feel free to share any additional screenshots of the prompts, along with more details about the errors you mentioned, directly on the ticket. 

It would also be very helpful if you could include a link to the affected file in the ticket and invite support-share@figma.com with Can view access (this won’t impact your billing and will allow us to investigate further).

We’ll take a closer look at what happened in your specific cases and follow up via email.

Appreciate your patience in the meantime 🙏